reklama

Dedičstvo našich otcov, zachovaj nám....

Nuž, darmo. Či chceme alebo nie, vianočný ošiaľ a reklamy sa na nás valia a začína sa typická dilema, čo kúpiť pod/na stromček, koľko nás tohtoročné Vianoce budú opäť  stáť a podobne. Priznávam, prišlo to aj na mňa.  A veru, darčeky mám kúpené aj s baliacim papierom- ja som si povedala, že si nebudem robiť vrásky v decembri v preplnených obchodoch s predraženým tovarom a tak ja mám teraz len jeden problém a to, kde darčeky bezpečne do 24.decembra ukryť J.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

A tak sa pomaly začína vianočná príprava. Rozmiešala som múku v mlieku, pridala trošku cukru, žĺtok, med ,soľ a nechala cesto odpočívať. Po troch hodinách zapla formu na vianočné oblátky a Dedičstvo našich otcov, zachovaj nám, Pane sa objavilo v hlave.

Ešte pred nedávnom to bola čisto mamina parketa- piecť oblátky, trubičky. Asi som vyrástla- keď mi dovolila k tomu sadnúť - dokonca skúšať novú formu. Povedala len jedno: „Uč sa, naveky tu nebudem." A bolo.

Celé tri hodiny som si poctivo odsedela a stáčala trubičky, pálila prsty .

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spomenula som si aj na neoddeliteľnú súčasť Vianoc vo vysielaní verejno-právnej TV -film Vianočné oblátky. Hoci to už poznám naspamäť, tromfe to aj Shreka.

Doba ide dopredu, všetci máme menej času, veľa práce a dnes je možné kúpiť všetko.

Ale skúsme urobiť možno len malú previerku na pôjde starých rodičov a objavíme určite nejaký historický poklad. Možno aj formu na oblátky. A verte, že vôňa medu, škorice aj keď v predstihu Vám tie Vianoce môže spríjemniť. Pri tomto ste jednoducho nútení sedieť, nedá sa to robiť za jazdy, ani pri klepaní rezňov. A ja pokojne a s dobrým pocitom poviem, že keď si zasa budem potrebovať trocha oddýchnuť, zmiešam múku v mlieku, pridám trošku cukru, žĺtok, med....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetkým prajem nech aj Vás zachváti pokojná atmosféra blížiacich sa sviatkov a aby sme navzájom aj takýmto spôsobom zachovávali dedičstvo našich otcov...

Monika Olbertová

Monika Olbertová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

verím, že som žijúca v realite... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu